hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| کرمانشاه از قطب‌های کشاورزی کشور است

کرمانشاه| کرمانشاه از قطب‌های کشاورزی کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان و جمعی از معاونین و مدیران بخش کشاورزی در سالن جلسات سازمان برگزار شد، به تشریح اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در چهل سال اخیر و مقایسه این فعالیت‌ها با قبل از انقلاب پرداخت.

خسرو شهبازی استان کرمانشاه را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور اعلام کرد و افزود: در استان کرمانشاه سالیانه بیشاز 4 میلیون تنانواع محصولات کشاورزیشامل تولیدات زراعی، باغی، دامیو شیلات تولید می‌شود.

شهبازی با اشاره به توفیقات کشاورزی استان در کشور افزود: كسب مقام اول عملكرد در واحد سطحگندم آبي، رتبه اول تولید نخود، رتبهسوم متوسط عملكرد ذرت در واحد سطح، رتبه دوم عملکرد چغندرقند، رتبه پنجم خريد محصول گندم، رتبه دوم تولید جو، رتبه دوم توليد ذرت دانه‌ای، رتبه چهارم توليد چغندرقند، رتبه ششم در توليد كلزا و گوجه‌فرنگی را از جمله این موفقیت هاست.

بیش از 20 هزار تن کلزا در استان تولیدشده است

شهبازی در خصوص توسعه و کشت محصول کلزا در استان گفت: طی چند سال اخیر با کشت 7 هزار و 500 هکتار کلزا بیش از 20 هزار تن کلزا در استان تولیدشده که در قبل از انقلاب کشت این محصول انجام نمی‌شد و در سال زراعی جاری سطح کلزای استان به بیش از 11 هزار هکتار رسیده است.

شهبازی با بیان اینکه در قبل از انقلاب سطح زیر کشت چغندرقند بهاره 8371 هزار هکتار با تولید 191 هزار تن بوده افزود: بعد از انقلاب، سطح زیر کشت چغندرقند به 11 هزار هکتار و تولید 873 هزار تن رسیده است.

او سطح زیر کشت ذرت استان در قبل از انقلاب را337 هکتار با تولید 967 تن بیان کرد و افزود: در سال زراعی گذشته، با سطح 17 هزار هکتار بیش از 150 هزار تن ذرت تولید شد.

شهبازی تصریح کرد: در استان سالیانه حدود 600 هزار تن علوفهشامل ذرت علوفه‌ای، یونجه و شبدر تولید می‌شود که این میزان قبل از انقلاب حدود 130 هزار تن بوده است.

شهبازی سطح گلخانه‌ها قبل از انقلاب را 1.5 هکتار بیان کرد و تصریح کرد: سطح گلخانه‌های استان در سال 97 به حدود 50 هکتار رسیده است.

شهبازی سطح باغات استان کرمانشاه در سال 57 را حدود 15 هزار هکتاربیان کرد و اضافه کرد: در سال 97 سطح باغات استان به 40 هزار هکتار رسیده که 1000 هکتار از این باغات به‌صورت مدرن است.

شهبازی میزان تولید محصولات باغی قبل از انقلاب را حدود 5000 تن بیان کرد و افزود: در سال 97 میزان تولیدات باغی استان به 260 هزار تن رسیده است.

افزایش چشمگیر تولیدات دامی استان

شهبازی به وضعیت تولیدات دامی استان کرمانشاه پرداخت و افزود: قبل از انقلاب تولیدات دامی استان در حدود 129 هزار تن بوده که در سال 97 به بیش از 445 هزار تن رسیده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: در چهل سال اخیر تولیدات دامی در استان با افزایش‌یافته و قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

شهبازی تصریح کرد: تولید شیر در سال 57 حدود 100 هزار تنبوده که در سال 96 به 336 هزار تن، تولید گوشت قرمز از 12500هزار تن به 36 هزار تن، تولید گوشت مرغ از 15 هزار تن قبل از انقلاب به 63 هزار و 800 تن رسیده، تخم‌مرغ از 1000 تن به 11 هزار و 100 تن و تولید عسل از 500 تن در سال 57 به 4 هزار تن در سال 97 رسیده است.

شهبازی با بیان اینکه تعداد واحدهای گاوداری صنعتی شیری استان کرمانشاه به172 واحد رسیده اضافه کرد:قبل از انقلاب تنها 50 واحد در زمینه گاوداری صنعتی شیری فعالیت داشتند.

شهبازی تعداد واحدهای پرواربندی بره و گوساله صنعتی موجود استان را 396 واحد، تعداد واحدهای پرورش بوقلمون صنعتی13 واحد و مجتمع گاوداری را11 واحد اعلام کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد